Nationaal park in Wales door Lonely Planet uitgeroepen tot een van de beste reiservaringen in het Verenigd Koninkrijk

02/09/2019

In de nieuwe reisgids van Lonely Planet, Lonely Planet's Ultimate UK Travelist, staat het natuurpark Pembrokeshire Coast National Park in de top 10 van de 500 beste reiservaringen in het Verenigd Koninkrijk. In de gids die deze maand is verschenen worden naast dit nationaal park nog 46 ultieme reiservaringen in Wales gedeeld.

Het reisgidsenmerk Lonely Planet publiceert regelmatig boeken met lijsten en prachtige foto’s van populaire en minder begane gebieden. Eerder werd al een Ultimate Travelist gemaakt met plekken van over de hele wereld, maar nu voor het eerst over één gebied. Lonely Planet's Ultimate UK Travelist is een lijst met 500 onmisbare ervaringen en verborgen juwelen van het Verenigd Koninkrijk. Het 320 pagina’s tellende boek is voor het eerst gepubliceerd in augustus 2019.

Tom Hall, Vice President Experience bij Lonely Planet, is enthousiast over het nationaal park in Wales: “We zijn blij dat we Pembrokeshire Coast National Park een van de beste reiservaringen in het VK kunnen noemen - het park biedt verbluffende schoonheid, avontuur en een prachtige ontsnapping”. In de gids zelf wordt het park beschreven als: “een prachtig gebied met diepe kliffen, woeste zeeën, heidevelden vol met wilde bloemen en routes langs bossen die leiden naar kleine dorpjes met maar één kroeg”.

Pembrokeshire Coast National Park is een van de kleinste nationale parken van het Verenigd Koninkrijk, en toch kun je er de meeste variëteit in landschap en dieren vinden. Naast dit nationale park worden er nog 46 andere ultieme reiservaringen in Wales genoemd. Zo komt het Hay literatuur festival in Brecon Beacons National Park en de wildernis van de Cambrian Mountains ook in de lijst voor.In 2020 staat Wales volledig in het teken van Year of Outdoors, waarbij veel outdoor activiteiten worden georganiseerd. Er worden allerlei nieuwe attracties geopend, zoals Llys y Frân, met een combinatie van outdoor activiteiten en de mogelijkheid om te leren over de landschappen van Wales. Hiermee viert Wales haar buitengewoon prachtige landschappen en eigentijdse cultuur. In 2020 kun je dus nog meer genieten van de ruige kustlijn, de nationale parken, kastelen, en Dark Sky-reservaten die dit land te bieden heeft.Bezoek OntdekWales.nl om direct een reis te boeken naar Wales en ontdek zelf de 46 ultieme reiservaringen van Lonely Planet's Ultimate UK Travelist. Ga bijvoorbeeld langs Pembrokeshire Coast National Park én Brecon Beacons National Park met deze reis van House of Britain. Of combineer deze parken met de bijzondere kastelen en ruïnes van Wales met deze reis van Pharos Reizen.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Downloads: Beeldmateriaal (credits vermelden bij publicatie: Crown Copyright)

Ga voor meer informatie naar OntdekWales.nl

Naduah Nijssen